اپ تایم‌فورفان رو

معرفی کسل وانیا (Castlevania)

کسل وانیا (Castlevania) یک فرنچایز محبوب بازی ویدیویی، انیمه و کمیک است که توسط کمپانی کونامی (Konami) ایجاد شده است. داستان آن در اروپای قرون وسطی جریان دارد و در مورد مبارزه شوالیه هایی به نام بلمانت علیه اهریمنان و خون آشامان است.

انیمه کسل وانیا یک سریال انیمه خط داستانی است که بر اساس بازی های ویدیویی همنام ساخته شده و تولید آن توسط کمپانی های نتفلیکس و پاورهاوس انیمیشن انجام گرفته است. فصل اول در سال ۲۰۱۷ و فصل دوم در سال ۲۰۱۸ پخش شد. فصل سوم نیز در سال ۲۰۲۰ منتشر گردید.

داستان انیمه پیرامون دراکولا، یک اهریمن قدرتمند و همسر او، لایزا می گردد. پس از آنکه لایزا به دلیل جادوگری سوزانده می شود، دراکولا برای انتقام تصمیم می گیرد تمام بشریت را نابود کند. ترور بلمانت، آخرین شوالیه از خاندان مبارز بلمانت، باید با متحدانش این توطئه را خنثی کند.
انیمه کسل وانیا از لحاظ کیفیت انیمیشن، طراحی شخصیت ها، داستان پرکشش و پرداخت عمیق شخصیت ها بسیار موردستایش قرار گرفته است. همچنین پیچیدگی های اخلاقی و پرسش های فلسفی را نیز مورد بررسی قرار می دهد. این سریال توانسته است هم منتقدان را راضی کند و هم در میان طرفداران محبوبیت زیادی پیدا کند.

امتیاز به این مطلب
علیرضا میرمجیدی

علیرضا میرمجیدی

نظرات