اپ تایم‌فورفان رو

بهترین تیم اتاق فرار تاریخ!

وقتی صحبت به نحوه فرار از اتاق فرار می‌رسد، یکی از رایج‌ترین دغدغه ها برای علاقه مندان به این تفریح، تشکیل یک تیم قوی از افرادی با طیف وسیعی از علایق و سطوح مهارت است.

ما در این مطلب یک تیم از بهترینهای تاریخ در زمینه های مختلف تهیه کردیم که به نظر ما برای تشکیل یک تیم اتاق فرار ایده آل به نظر میرسند. تصور حضور این افراد در کنار هم دور یک میز شام هم به اندازه کافی هیجان انگیز است، چه برسد به اینکه باهم در یک اتاق فرار باشند!

با خواندن این مطلب احتمالا متوجه خواهید شد که شما به شخصیت کدام یک از این افراد در تیم خود شباهت بیشتری دارید. همچنین متوجه خواهید شد سایر اعضای تیمتان نزدیکی بیشتری به کدام شخصیت دارند و چگونه می توان از توانمندی ویژه آنها برای فرار از اتاقهای مختلف به شکل بهتری استفاده کرد.

اما قبل از ادامه بهتر است این نکته را ذکر کنیم که دسته بندی زیر به صورت قطعی و صد در صد در مورد تمام بازیکنان صدق نمیکند. چرا که اشخاص میتوانند درصدی از خصوصیات شخصیتهای زیر را داشته باشند. اینجا صحبت در مورد رفتار غالب (و نه قطعی) بازیکنان در اتاق فرار است.

رهبر

دامبلدور
دامبلدور، مدیر هاگوارتز

دامبلدور، مدیر مدرسهٔ علوم و فنون جادوگری هاگوارتز و پدید آورنده محفل ققنوس. شخصیتی تخیلی از مجموعه داستان‌های هری پاتر به قلم جی کی رولینگ.

رهبر کسی است که عاقل است. از هم تیمی های خود نظرات را دریافت می کند و استراتژی هایی دارد تا بتواند به تیم کمک کند و به موقع از اتاق فرار کنند. او به جای دستور دادن به سایر اعضا، باید تیم را همراه خود به جلو هدایت کند.

در حالی که ممکن است رهبر شخصیتی ترسناک به نظر برسد، اجازه ندهید نگرش جاه طلبانه او شما را آزار دهد. در عوض، با جریان پیش بروید و آنچه رهبر می گوید را انجام دهید. البته، حتی رهبران نیز ممکن است گاهی اشتباه کنند.

جزئی نگر

شرلوک هلمز
شرلوک هلمز، کاراگاه

شرلوک هولمز، کاراگاه معروف به خاطر قدرت استثنایی اش در مشاهده جزئیات و استنتاج منطقی بر اساس آنها. او یک شخصیت داستانی خیالی است که توسط سر آرتور کانن دویل نویسنده انگلیسی خلق شد.

اغلب به عنوان “نفر دوم” بعد از رهبر در نظر گرفته می شود. فردی که جزئیات گرا است، به طور کامل اتاق را برای هر سرنخ پنهان و قطعات پازل بررسی می کند و در عین حال کمک حال رهبر و سایر اعضای تیم است.

اگر چه فردی که جزئیات گرا است ممکن است در حین بازرسی اتاق جدید مانند یک کودک هیجان زده به نظر برسد، اما هرگز قدرت دید مشتاقانه او را دست کم نگیرید. شما هیچگاه نمی دانید که گشتن او به دنبال اعداد گمشده در ادامه مسیر به کار می آید یا خیر.

برنامه ریز

مک تویسپ
مک تویسپ، آلیس در سرزمین عجایب

مک تویسپ، خرگوش سفید داستان آلیس در سرزمین عجایب که گوش ها و پاهای بزرگی دارد, کت آبی پوشیده و ساعتی جیبی را حمل می کند تا زمان آن را بگوید.

برنامه ریز کسی است که دائماً زمان را دنبال می کند. قبل، در حین و بعد از اتاق فرار، حواسش هست تا مطمئن شود که کسی برای قرارهای مهم خود تأخیر نداشته باشد.

اگر چه ممکن است در بعضی بازیها ابزاری برای مطلع شدن از زمان در نظر گرفته شود، اما بازهم کسی که به آن ابزار دقت میکند و مدام دیگران را از وجود آن آگاه میکند تا به موقع از اتاق فرار کنند همین شخص است. بنابراین لطفاً از برنامه ریز تیم خود عاقلانه استفاده کنید تا شما و تیمتان به پیروزی برسید.

طراح

داوینچی
داوینچی، طراح ایتالیایی

لئوناردو داوینچی، دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش معماری، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی در دوره رنسانس بود.

طراح اغلب به عنوان یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین بازیکنان اتاق فرار در نظر گرفته می‌شود. چرا که قابلیت او برای دیگران خیلی ملموس نیست. او کسی است که با دید وسیع و هنرمندانه خود به تیم کمک می‌کند بهتر در موقعیت غوطه‌ور شود.

علاوه بر این حضور طراح در تیم میتواند کمک کند تا دیگران نیز تصاویر بزرگتری که در یک اتاق وجود دارند را ببینند. طراح هارمونی را میشناسد و به خوبی آن را درک میکند و به سایر اعضای تیم نیز منتقل میکند.

کلیدساز

هودینی
هودینی، شعبده باز

هری هودینی، شعبده‌باز، بدلکار، تهیه‌کننده و بازیگر فیلمهای مجارستانی-آمریکایی بود. هودینی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین شعبده‌بازان دنیا شناخته می‌شود. عمده معروفیت وی به خاطر نقش‌های فرار وی در فیلم‌ها می‌باشد.

کلیدساز یکی از مهم ترین بازیکنان گروه در نظر گرفته می شود. او کسی است که به محض ورود به فضای جدید قفل های موجود در اتاق را پیدا می کند. به کمک کلیدساز، یافتن سرنخ ها و حل معماها بسیار آسان تر خواهد بود.

توانایی کار کردن با قفل های مختلف (مخصوصا قفل گاوصندوقی) و جدید، بارز ترین شاخصه یک کلیدساز است. با داشتن او در تیم، خیال همه از نحوه وارد کردن صحیح رمزها در قفل راحت است. همچنین اگر بعد از حل معما و گفتن جواب، کلیدساز اعلام کند که پاسخ غلط است، همه به سرعت سراغ محاسبه دوباره و یا راه حل جدید میروند.

معما حل کن

ارشمیدس
ارشمیدس، همه چیز دان یونانی

ارشمیدس، همه‌چیزدان، فیلسوف، ریاضی‌دان، فیزیک‌دان، مهندس، مخترع و اخترشناس یونان باستان و از اهالی جزیرهٔ سیسیل در دریای مدیترانه بود.

گاهی ممکن است او را به عنوان یک شخص “همه چیز دان” بشناسید. معما حل‌کن ممکن است شخصیت آزاردهنده‌ای به نظر برسد، به خصوص زمانی که بدون اینکه چیزی به دیگران اعلام کند بلند فریاد میزند: «آها!»

با این حال، هنگامی که او را بهتر بشناسید، معما حل کن بهترین دوست شما در اتاق فرار خواهد شد. معمولاً این شخص در حل کردن معماهای ریاضی و منطقی بسیار خوب عمل میکند. سرعت قابل قبولی در انجام محاسبات دارد و تفکر منطقی وجهه بارز شخصیت اوست.

قصه گو

شهرزاد، قصه گوی هزار و یک شب

شهرزاد، شخصیت اصلی و بانوی روایت‌گرِ داستان‌های هزار و یک شب. شهرزاد روایت‌کننده قصه‌ها برای شهریار، شاه ایران بوده است. او هر شب برای شاه قصه می‌گفته و بقیه داستان را برای شب بعد می‌گذاشته و به مدت ۳ سال این کار را ادامه می‌دهد.

قصه گو همراه با حرکت تیم به سمت جلو، تکه هایی از داستان را همراه خود می آورد و بلند برای بقیه تعریف میکند. او تمام کاغذهای درون اتاق را با صدای بلند میخواند، غرق در داستان اتاق فرار میشود و بقیه اعضای تیم را نیز با خود همراه میکند.

فایده داشتن یک قصه گو در تیم این است که گاهی سرنخ حل معماها درون داستان پنهان شده و بدون دانستن کلیت ماجرا، احتمال دارد حل معما و در نهایت فرار از اتاق غیر ممکن باشد.

در پایان

بدیهی است که این تنها ترکیب ایده آل برای ایجاد گروه اتاق فرار نیست. با این حال، این مطلب میتواند به شما دانش بهتری نسبت به نقش و عملکرد خود و بقیه اعضای تیمتان در اتاق فرار بدهد. علاوه بر این کمک میکند تا قدر هم تیمیهای خود را بیشتر بدانید.

نظر شما خواننده گرامی در مورد این تیم ایده آل چیست؟ آیا می توانید نقش های دیگری را به این تیم اضافه کنید؟ و یا فکر میکنید شخصیت بهتری برای هرکدام از نقش های ما وجود داشت که از چشم ما پنهان مانده؟ حتما آنرا از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

خوش بگذره!

امتیاز به این مطلب
محمد حجازی

محمد حجازی

من یه نویسنده‌ام که به بازی علاقه وافری دارم و به همین سبب چندسالی میشه که در حیطه سناریو نویسی و طراحی روایت بازی مشغولم.

نظرات