اپ تایم‌فورفان رو

اتاق فرار و اسکیپ روم انیگما

اینجا تصمیم داریم درمورد اتاق فرار انیگما توضیحات بیشتری بهتون ارائه بدیم تا به شما کمک کنیم برای گذروندن اوقات فراغت یا تجربه یک بازی هیچان انگیز انتخابهای بهتری داشته باشین. در ابتدا قراره ببینیم انیگما چی هست و کجا استفاده میشده.

انیگما چیست؟

انیگما دستگاهی برای رمزگذاری بود که با استفاده ازین دستکاه مقرهای مختلف در ارتشها در زمان جنگ به هم پیغام میدادن و استراتژیهای جنگیشون رو به اشتراک میذاشتن البته انیگما برای ارتباطات تجاری و سیاسی هم استفاده میشد. ماشین انیگما از اوایل تا اواسط قرن بیستم، برای محافظت از ارتباطات تجاری، دیپلماتیک و نظامی توسعه پیدا کرد و مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دستگاه به‌طور گسترده ای در جنگ جهانی دوم و در تمام قسمتهای ارتش  آلمان نازی به کار گرفته شد. مرکز شنود الکترونیک انگلستان موسوم به اولترا با شکستن رمز دنباله‌ای ماشین انیگما سهم بسزایی در نتیجه و حتی کاهش مدت‌زمان جنگ جهانی دوم به سود نیروهای متفقین داشت.

ماشین انیگما از اوایل تا اواسط قرن بیستم در جنگ جهانی مورد استفاده قرار می گرفت.

انیگما یک مکانیزم روتور الکترومکانیکی داشت که ۲۶ حرف الفبا را پیمایش می‌کرد. در استفاده معمولی، یک نفر متن را روی صفحه کلید دستگاه وارد می‌کرد و شخص دیگری، ثبت می‌کرد که کدام یک از ۲۶ چراغ بالای صفحه کلید در هر فشار کلید روشن می‌شود. مکانیزم روتور اتصالات الکتریکی بین کلیدها و چراغها را با هر کلید تغییر می‌داد. بازبینی امنیت دستگاه انیگما، برنامه‌ای روزانه و مبتنی بر لیست کلیدهای رمزی‌ بود که از پیش توزیع شده‌ بودند. این موضوع به سایر تنظیمات که برای هر پیام تغییر می‌کرد نیز تسری داشت. ایستگاه گیرنده، برای رمزگشایی موفقیت‌آمیز پیام؛ باید از تنظیمات دقیق بکار رفته در ایستگاه انتقال مطلع می‌گردید و از آنها استفاده می‌نمود.

در حالی که آلمان یک سری پیشرفت را برای انیگما به وجود آورد و این اقدامات مانع از تلاش برای رمزگشایی در درجات مختلفی شد، در نهایت آنها مانع از سوءاستفاده انگلیس و متحدان آن از پیامهای رمزگذاری شده انیگما به عنوان منبع اصلی اطلاعات در طول جنگ نشدند. بسیاری از مفسران می‌گویند، جریان اطلاعات ارتباطات از رمزگشایی Ultra از انیگما، لورنز و سایر رمزهای جنگ، جنگ را به‌طور چشمگیری کاهش داده و حتی ممکن است نتیجه آن را تغییر داده باشد.

این دستگاه توسط مهندس آلمانی Arthur Scherbius در پایان جنگ جهانی اول اختراع شد.

درباره مجموعه اتاق فرار انیگما :

مجموعه اسکیپ روم انیگما تلاش کرده تا با رعایت تمام استانداردهای بین المللی موجود در دنیا مجموعه کاملی از بازیهای متنوع و با ژانرهای متفاوت رو برای هر سلیقه ای ایجاد کنه و باید گفت مجموعه انیگما از مجموعه هاییست که بازیها رو با سناریوهای مختلف و متنوعی به بازیکنان ارائه میده. درها بسته میشن و حالا شما وقت دارید با خلاقیت و دنبال کردن سرنخ ها هر قفل رو بعد از قفل بعدی باز کنید تا خودتون و همراهانتون رو از مرگ نجات بدین , فراموش نکنین هیچ دانشی به کمک شما نخواهد اومد به جز خلاقیت و قدرت تخیلتون.

ورودی مجموعه انیگما اسکیپ روم

بازیهای مجموعه اسکیپ روم انیگما:

مجموعه انیگما شامل ۷ اتاق ,  کلبه وحشت- House of horror , قتل مرموز- Mysteries murder , تسخیر-Possession , اتاق جنگ- War room , روانی- Psycho , رویا- Dream و هالای پوزان- Haluy pouzan   میباشد که هرکدوم اونها روایتگر داستانها , ترسها , اضطرابها و معماهای مختلفی هستند که حل کردنشون به قدری سرگرم کننده و جذب کننده هست که شما به کلی دنیای بیرون اتاق رو به فراموشی میسپرید.

اتاق فرار کلبه وحشت

 یک اتاق فرار معمایی ترسناک +۱۶ هست که داستان دوستانی رو روایت میکنه که برای تجربه سفری متفاوت کلبه ای در دل جنگل رو برای اقامت انتخاب میکنن. داستان ازین قراره که:

با چند نفر از دوستانتون تصمیم میگیرید یه سفر متفاوت برید شمال کشور .تو اینترنت میگردین و بین چندتا کلبه ی جنگلی یکیش رو انتخاب میکنید. خیلی عجیبه که با وجود ۱۲۰ تا رزرو هیچ کامنتی از افراد قبلی وجود نداره ولی با این حال رزروتون رو قطعی میکنید. وقتی به کلبه می رسین و درب کلبه رو باز می کنید یه پیرمرد و پیرزن خیلی مهربون رو میبینید که همین خیالتون رو راحت میکنه.بعد از اینکه یه مقدار استراحت میکنید گشنتون میشه و تصمیم میگیرید برید و از دستپخت صاحبخونه بخورید.

یه مقدار از غذا رو میخورید و میفهمید که مزه ی اون یکم متفاوته. فرصت سوال پرسیدن پیدا نمیکنین و آخرین چیزی که یادتونه لبخند اون پیرمرد و پیرزنه.

وقتی که به هوش میاین دست و پاهاتون بستس و نمیدونین چرا زندانی شدین

فقط میدونین که اگه تا ۱ ساعت دیگه از اونجا خارج نشین اتفاقای خیلی بدی واستون میوفته …!!!

اتاق فرار قتل مرموز

اتاق فراری معمایی که روایتگر داستان  یک قاتل زنجیره ایست که ۱۱ نفر را به روشی یکسان به قتل رسانده و  تمام شهر لندن رو در بهت فرو برده ,گویا پلیس هم نتونسته کاری بکنه.

یکی از بهترین کارآگاهای انگلستان این داستان رو بررسی میکنه و بعد از تحقیقات فراوان به ۴ مظنون اصلی میرسه.

زمانی که داشته قاتل رو بطور قطع تشخیص میداده به طرز عجیبی در دفتر کار خودش به قتل میرسه!

فقط ۱ ساعت وقت دارید تا وارد اتاق کارآگاه بشید و با سرنخ هایی که کارآگاه واستون گذاشته قاتل رو پیدا کنید.

دقت کنین که اگه تو این ۱ ساعت موفق به پیدا کردن قاتل نشید اتفاق خوبی واستون نمیوفته …

اتاق فرار تسخیر

اتاق فرار معمایی و ترسناک تسخیر داستان خانواده ایست که  از سال ۱۹۶۵ در آن خانه زندگي مي كردند اتفاقاي عجيب و خوفناكي در سال ۱۹۷۴ به وقوع پيوست.در آن سال همه اعضاي خانواده كه با چاقو تكه تكه شده بودند پيدا شدند به جز دختر كوچك خانواده نلي …

لوییس پدر خانواده، به قتل همسر و فرزندان خود اعتراف کرد.

او اتفاقات آن شب را اينطور بازگو كرد : وقتي شروع به كشتن كردم ديگر نتوانستم متوقفش كنم آنقدر كه سريع اتفاق افتاد .

لوييس يكسال بعد اعدام شد.

بعد از گذشت يكسال آدم هاي زيادي به اين خونه نقل مكان كردند.

تمامي خانواده ها شاهد يك اتفاق عجيب بودند: صداي آواز يك دختر بچه از درون ديوارهاي خانه.

حال شما خانواده جديد هستيد و تنها راه نجات آزاد کردن ارواح این خانه است در غیر اینصورت شما جوانترين عضو خود را از دست می دهید.

اتاق فرار جنگ

اتاق فرار جنگ جاییت که شما باید تا آخرین نفس برای آرمانهاتون بجنگید. داستان بازی ازین قراره:

سال ۱۹۶۲ – کوبا – پایگاه رمدیوس

جهان در انتظار جنگ جهانی سوم

بعد از اینکه عملیات خلیج خوکها توسط آمریکا به نتیجه نرسید ، این فرصت به مقامات شوروی داده شد تا به بهونه محافظت از کوبا با فیدل کاسترو ملاقات کنه و با پیشنهاد قرار دادن موشک های اتمی تو خاک کوبا به صورت مخفیانه ، موافقت دولت کوبا رو

بگیره. مدتی نگذشته بود که هواپیماهای جاسوسی آمریکا موفق شدن این موشک ها رو شناسایی کنن . حالا هر دو کشور موشک هاشون رو به سمت هم تنظیم کردن و منتظر فشردن دکمه قرمز تو اتاق امن هستن

شما و گروهتون به کوبا رفتین و بعد از پیدا کردن اتاق جنگ ، اونجا رو تحت کنترل خودتون گرفتین ؛ سربازها هم پشت درب این اتاق در حال تلاش برای ورود به اونجا هستن .

در هر صورت کشته میشین اما برای هدف بزرگتری به اونجا رفتین . نجات دوباره زمین از پلیدی ها و ناعدالتی ها ,

یا بهتره بگم برای فشردن دکمه قرمز…

اتاق فرار روانی

این اتاق یک اتاق فرار ترسناک و معماییست که روایتگر داستان هتلی شوم است…

سال ۱۸۹۳ میلادی , هتلی مرموز در شیکاگوی آمریکا 

اتاق های بدون پنجره … راه پله هایی که به هیچ جایی نمیرسن … درهای مخفی و اتاق های شکنجه

دکتر ” هنری هاوارد هولمز ” ملقب به H.H.Holmes مالک این هتل که یه قاتل روانیه هر کاری میکنه که ساکنین هتل رو از بین ببره در بعضی از اتاق های هتل گازهای سمی جون افراد رو می گیره و در برخی از اونا افراد تا سرحد مرگ شکنجه میشن.

تو زیرزمین این هتل خوفناک … چندین کوره …ظرف های اسید واسه سوزوندن جسدها و ابزاری واسه قطعه قطعه کردنشون داره و به این ترتیب اثری از قربانیاش باقی نمیزاره.

متاسفان هتلی که شما الان داخلش هستین همون هتله و شما فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارین تا از این مهلکه جون سالم به در ببرین.

اتاق فرار رویا

اتاق فرار رویا ماجرایی جدید در دنیایی جدید…این اتاق سرشاز از فعالیتهای بدنی, هیجان و اتافاقات خنده دار و فان هست.

فکر کن چشماتو ببندی و وقتی دوباره بازشون میکنی یهو یه جای خیلی عجیب و رنگارنگ باشی که هیچ خاطره ای ازش نداری و برات کاملا جدیده.

دیوارا، زمین، نور و هرچی که دور و برته رو تا حالا اینجوری کنار هم ندیدی.

خیلی زود متوجه میشی که این دنیای فانتزی هم قوانین خاص خودش رو داره و برای خارج شدن ازش، باید محدودیت ها رو کنار بزاری.

اتاق رویا بر پایه فعالیت بدنی هست.ابتدای بازی به شما کلاه مخصوص داده میشه.

تم این اتاق کاملا فان هست و البته پر از هیجان و اتفاقات باحال و خنده دار برای شما و گروهتون.

رویا همونجاییه که میتونی توش هیجان ماجراجویی ها رو فراتر از واقعیت و بدون حد و مرز تجرب

قراره قهرمان رویای خودت باشی.

اتاق فرار هالای پوزان

اتاق فرار هالای پوزان داستان اهالی یک روستا و نفرینیه که دچارش شدن…

میرزا محمد آقاجانیان پسر کدخدای روستای سردرود در بیست و پنج سالگی علیرغم مخالفت خانواده با خدیجه دختر رعیت روستا ازدواج کرد.

چند سال بعد، با مرگ پدر, میرزا محمد به کدخدایی روستا انتخاب شد.

با گذر چند سال و بچه دار نشدن میرزا،اصرار های خواهر و مادر او باعث ازدواج مجدد او با گلاب بانو شد.

ماه نهم بارداری گلاب درست وقتی اهالی روستا آماده برگزاری جشن تولد پسر میرزا بودند، بچه مرده به دنیا اومد

تو یک سال گذشته این نهمین بچه ای بود که تو سردرود مرده به دنیا میومد…

نکته جالب دیگه در مورد مجموعه انیگما این هست که به تازگی پادکستهایی حائی داستانهای مهیج و ترسناک و رمزآلود برای مخاطبینش آماده کرده که میتونن تو این دوران پاندمی کرونا یا حتی وقتایی که رو مود از خونه بیرون اومدن نیستن یه هدفون بردارن و بزارن تو گوششون , پادکست رو پلی کنن و داستان رو بشنون و سرنخ هارو پیدا کنن.

یادتون نره به همراه هدفون کاغذ و قلم هم بردارید چون حتما نیاز پیدا میکنین سرنخ هارو یادداشت کنین تا به جوابها برسین , بعضی وقتام نیاز پیدا میکینی یه سرچی تو اینترنت بکنین.

در ضمن برای گوش دادن به هر اپیزود به جز اپیزود اول باید رمزی رو بزنین که از کنار هم قراردادن اطلاعات و سرنخ های اپیزود قبلی به دست میاد.

پروتکل های بهداشتی مجموعه اتاق فرار انیگما در دوران پاندمی کرونا :

جهت امنیت بهداشتی بازیکنان و پرسنل مجموعه، سانس بازیها به گونه ای تنظیم شده است تا حداکثر ۲ گروه به صورت همزمان در لابی مجموعه حضور داشته باشند.پس حتما به ساعت رزرو بازی خود دقت نمایید.

نیاز به استفاده از دستکش نیست و دستهای شما در زمان ورود و خروج ضد عفونی میشود.ولی استفاده از ماسک از بدو ورود به مجموعه تا زمان خروج الزامی است.چنانچه این مورد در طول بازی رعایت نشود، مجبور به توقف بازی هستیم.

در صورت همراه نداشتن ماسک، از داخل مجموعه قابل تهیه است.

کلیه پرسنل مجموعه اتاق فرار انیگما، موظف به استفاده از شیلد و ماسک در زمان حضور مراجعه کنندگان هستند.

تمامی تجهیزات و قفل هایی که در دسترس بازیکنان قرار دارند، بعد از هر سانس ضدعفونی خواهند شد.

دمای بدن تمامی بازیکنان در بدو ورود با دستگاه تب سنج اندازه گیری خواهد شد.در صورت مشاهده تب، از ورود بازیکن به بازی جلوگیری خواهد شد.

۲ بار در روز از دستگاه ضد عفونی پرتابل، جهت ضد عفونی کلیه فضاها استفاده میشود.

تمامی پرسنل مجموعه اتاق فرار انیگما، هر روزه به کمک دستگاه تب سنج، چک خواهند.

اتاق فرار انیگما  کجاست؟

تمام بازیهای مجموعه اسکیپ روم انیگما در برج میلاد واقع شده به جز اتاق فرار هالای پوزان که در گلشهر کرج هست.

امتیاز به این مطلب
سارا بازرگانی

سارا بازرگانی

ما تو دنیایی زندگی می کنیم که هر روز داره تغییر می کنه و هر تغییری برای کارآمد شدن نیاز به سازندگی داره٬ من با بیش از ۸ سال تجربه در زشته های مرتبط با حوزه های مالی و مدیریت محصولات نرم افزاری باور دارم که ساختن بهترین اکشن هستش. دفعه اولی که بازی اتاق فرار رو امتحان کردم٬ فهمیدم٬ ساختنی های زیادی برای تحلیل در اتاق فرارها وجود داره که می تونه برای مردم خسته امروز سرگرمی و نشاط خلق کنه.

نظرات