اپ تایم‌فورفان رو

آشنایی کامل با سینما ترس + معرفی بهترین‌ها

فیلم‌های ترسناک بین جوانان طرفداران زیادی دارند. سال‌های سال گروه‌های دوستان در هم جمع می‌شدند و با خوردن خوراکی و خاموش کردن چراغ‌ها، از دیدن فیلم ترسناک و یک شب پر از هیجان لذت ببرند. اما در سال‌های اخیر انگار دیدن یک فیلم ترسناک معمولی در محیط‌های دوستانه، رضایت عاشقان فیلم‌های ترسناک را جلب نمی‌کند.

طراحان دنیای سرگرمی این بار برای جلب رضایت جوانان، یک گام رو به جلو برداشته و سینما ترس را به بازار سرگرمی معرفی کرده‌اند. اما سینما ترس چیست؟ بهترین سینما ترس‌های ایران کدامند؟ در ادامه با تایم فورفان همراه باشید تا این سرگرمی جدید را با هم بررسی کنیم.

سینما ترس چیست؟

سینما ترس یا (Horror Cinema Room) در اصل یک سالن سینمای شخصی است که با تجهیزات و وسایلی خاص، حس ترس موجود در صحنه‌ی فیلم را به حالت حداکثری به بیننده منتقل کند. این تجهیزات و وسایل شامل طراحی دکوراسیون و همچنین استفاده از آکتورها و بازیگران واقعی در فضای سینما ترس است.

به عنوان مثال فرض کنید درحال تماشای فیلم کانجورینگ در سینما هستید و ناگهان در یک صحنه‌ی ترسناک، همان فرد تسخیر شده که در صفحه می‌بینید، واقعا به شما حمله کند.

پس سینما ترس سعی دارد تجربه‌ای از ترس را به شما القا کند که شما شرایط بازسازی آن را در خانه خودتان ندارید. تجربه‌ای واقعی با سطح آدرنالین بالا.

علاوه بر آکتورها، در سینما ترس از وسایل و تجهیزات پیشرفته پخش صدا و تصویر برای واقعی‌تر جلوه دادن صحنه‌ها استفاده شده است. با این کارها شما واقعا حضور موجودات شیطانی یا قاتل‌های سریالی را در فضا حس می‌کنید.

نحوه شروع فیلم در سینما ترس

شما قرار است از لحظه اول در سینما ترس، بترسید. از همان لحظه که مسئول پذیرش را می‌بینید. که البته او فقط اسم مسئول پذیرش را یدک می‌کشد و رفتارهایش از همان ابتدا عجیب و غریب است. هر سینما ترس ظرفیت مخصوصی دارد و بنابر آن، شما و دوستانتان روی مبل‌ها و صندلی‌های راحتی می‌نشینید.

این فضا طوری طراحی شده که شما واقعا حس می‌کنید واقعا وارد یک خانه‌ی جن زده یا اتاق یک قاتل شده‌اید. وقتی قیلم شروع به پخش شدن می‌کند، همزمان وسایل پخش صدا و نورپردازی هم به کار می‌افتند تا هر صحنه را با پوست و گوشتتان حس کنید.

امکان انتخاب فیلم در سینما ترس وجود دارد؟

در سینما ترس دو نوع سانس وجود دارد. سانس عمومی و سانس خصوصی. اگر سانس عمومی را انتخاب کنید باید بدانید که گروه دیگری هم به جز شما در سالن حضور خواهد داشت. در سانس عمومی شما حق انتخاب فیلم رو ندارید و فیلم به انتخاب مسئول پخش، اجرا می‌شود.

اگر می‌خواهید خودتان و دوستانتان فیلم را انتخاب کنید، باید سانس خصوصی را انتخاب کنید. فقط باید بدانید که در این شرایط باید تعداد بلیط‌های اضافی برای پر شدن حداقل تعداد تماشاچی اعلام شده از طرف مجموعه را نیز تهیه کنید.

سینما ترس چه مزایایی دارد؟

در سال‌های سینما ترس شما و دوستانتان می‌توانید مزیت‌های را تجربه کنید که امکان تجربه آن‌ها در حالت عادی و در سالن پذیرایی خانه‌تان وجود ندارد:

تجربه تماشای جمعی

تجربه تماشای گروهی فیلم ترسناک باعث می‌شود که شما حس نکنید تنهایید و از ترس زهر ترک نشوید! اما در سینما ترس تجربه تماشای گروهی کمی متفاوت است. در سینما ترس‌ها شما قرار است حس قربانی شدن دسته جمعی را تجربه کنید.

کیفیت صدا و تصویر بالا

تجهیزات پخش صدا و تصویر در سینما ترس‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل حس ترس و هیجان بسیار عالی به شما القا می‌شود. سینما ترس‌ها فضای آگوستیگ دارند و صداهای اضافه‌ی محیط اطراف هنگام پخش مزاحم شما نمی‌شوند.

حضور آکتورهای حرفه‌ای

ایفای نقش بازیگران در هنگام پخش تصاویر ترسناک مربوط، باعث می‌شود شما واقعا فکر کنید که تحت تعقیب هستید یا یک جن شیطانی قصد تسخیر شما را دارد! فرض کنید یک قاتل ماسک دار با اره برقی به شما حمله کند. چه حسی خواهید داشت؟

جای راحت و خوراک‌های لذیذ

در سینما ترس مبل‌های راحتی برای شما و دوستانتان طراحی شده که با صندلی‌های خشک سینماهای معمولی تفاوت دارد. همچنین امکان خرید خوراکی‌های لذیذ و متنوع هم برای شما وجود دارد تا بتوانید تجربه‌تان را غنی‌تر کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که در سینما ترس این خوراکی‌ها قرار نیست از گلویتتان پایین برود چرا که هر لحظه قرار است بترسید و جیغ بزنید.

بهترین سینما ترس ها کدامند؟

در ادامه به معرفی برخی از سینما ترس‌ها با کیفیت خواهیم پرداخت:

سینما ترس دیو

این سینما ترس در نارمک تهران قرار دارد و از سمت مجموعه DEEV طراحی شده است. این سینما ترس برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. تعداد نفرات برای رزرو این سینما ترس ۵ تا ۸ نفر است. مدت زمان پخش فیلم نیز ۱۲۰ دقیقه است. سینما ترس دیو به شما حق انتخاب بیم تعدادی از فیلم‌ها را می‌دهد.

داستان بازی: تا جایی که یادمه اون خانواده عاشق دیدن فیلم های ترسناک در سینمای خانگیشون بودن. لعنت بر روزی که اون دیو، سینما و… تسخیر کرد احدی جرئت پا گذاشتن به اونجارو نداشت. اما آیا واقعاً او کنترل کاملی دارد یا پشت پرده‌ها چیزی در حال اجراست؟

لینک رزرو آنلاین سینماترس دیو

سینما ترس کلبه

این سینما ترس در خیابان پیروزی تهران واقع شده است و ظرفیت آن ۴ تا ۱۰ نفر است. مدت زمان پخش فیلم نیز ۱۲۰ دقیقه اعلام شده است. در این مجموعه نیز امکان انتخاب فیلم از میان تعدادی فیلم ترسناک وجود دارد. این سینما ترس از کاربران تایم فورفان امتیاز ۹٫۵ دریافت کرده است.

لینک رزرو آنلاین سینماترس کلبه

سینما ترس نکست لول

این سینما در محله نارمک واقع شد و ظرفیت آن ۴ تا ۹ نفر است و کاربران تایم فور فان به آن امتیاز ۹٫۴ را داده‌اند. در این مجموعه امکان انتخاب بین تعدادی فیلم پیشنهادی به شما داده خواهد شد.

لینک رزرو آنلاین سینماترس نکست لول

سینما ترس گریم

این سینما ترس محله پونک تهران قرار دارد و ظرفیت آن ۴ تا ۱۲ نفر است. زمان پخش فیلم در این مجموعه ۹ دقیق است و امتیاز آن ۹٫۷ از ۱۰ اعلام شده است.

داستان بازی: در سال ۲۰۲۱ اقای تامی یه سینما افتتاح کرد که فقط فیلم های ترسناک اکران می‌شد. اوایل همه چی خوب بود تا اینکه شایعه شد که مردم داخل سینما افراد عجیبیو میدیدن و بعد از یه مدت متاسفانه هرکس که وارد این سینما می‌شد دیگ برنمیگشت چون یه دیوونه روانی که با اجنه در ارتباطه سینما رو گرفته و طبق گفته اهالی منطقه اون دیوونه، افرادی که وارد سینما میشن رو برای اجنه قربانی میکنه. از شما می‌خوایم که بیاید به آقای تامی که داخل سینما حبس شده کمک کنید…

لینک رزرو آنلاین سینماترس گریم

نحوه رزرو سینما ترس

برای رزرو سینماترس بهترین کار مراجعه به وبسایت تایم فورفان و صفحه سینما ترس است. در این صفحه تمام سینما ترس‌های موجود و سانس‌های قابل رزرو آن‌ها قابل مشاهده هستند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی هر سینما ترس، بلیط را به صورت آنلاین خریداری کرده و سانس مورد نظرتان را رزرو کنید.

سینما ترس‌ها پدیده‌ای جدید در دنیای سرگرمی هستند که شما را با سطح جدیدی از ترس و هیجان روبرو خواهند کرد. پیشنهاد تایم فورفان به شما این است که در اسرع وقت با دوستانتان این هیجان را تجربه کنید.

امتیاز به این مطلب
یاسمین روحانی

یاسمین روحانی

نظرات