اپ تایم‌فورفان رو

آشنایی کامل با خانه وحشت + معرفی بهترین‌ها

در دنیای امروزی، تفریحات برای جوانان، هر روز بهتر و بهتر می‌شوند. بعد از ظهور اتاق‌های فرار و استقبال شدید از آن‌ها، طراحان بازی به فکر طراحی انواع دیگری از این دست بازی‌ها افتادند. یکی از طراحی‌های موفق در این زمینه، خانه وحشت بوده است.

خانه وحشت یا Haunted House، یک تفریح گروهیست که شما و گروهتان را به چالش می‌کشد تا از دست یک دیوانه، یک روح شیطانی یا یک قاتل زنجیره‌ای فرار کنید. اما نباید خانه وحشت را با اتاق فرار اشتباه بگیرید! شرایط این جا کاملا متفاوت است.

در ادامه با تایم فورفان همراه باشید تا خانه وحشت را به طور کامل به شما معرفی کرده و بهترین‌ها را با هم بررسی کنیم.

خانه وحشت چیست؟

خانه وحشت یا به انگلیسی Haunted House، به مکانی تفریحی گفته می‌شود که با طراحی‌های اغراق آمیز شامل دکوراسیون ترسناک، تجهیزات نورپردازی و پخش صدای با کیفیت برای القای هرچه بیشتر حس ترس و وحشت به بازیکنان طراحی شده است.

خانه‌های وحشت مانند یک فیلم ترسناک دارای سناریوی خاصی هستند. با این تفاوت که در این خانه، شما و دوستانتان جزو بازیگران خواهید بود. همچنین شما با اکتورهای حرفه‌ای هم تعامل خواهید داشت که هر لحظه بر تجربه ترس شما می‌افزایند.

برخی خانه‌های وحشت به اندازه‌ای ترسناک هستند که برگزار کنندگان به هر کسی اجازه‌ی ورود به آن‌ها را نمی‌دهند و حتماً وضعیت سلامتی افراد را قبل از ورود چک می‌کنند. حتی اشاره شده که علاقه‌مندان حضور در این خانه‌های وحشت، حتماً باید از آمادگی فیزیکی کافی برخوردار باشند. به همین خاطر به نظر نمی‌رسد این نوع از خانه‌های وحشت، مناسب افرادی باشد که دچار ترس از تاریکی یا مکان‌های بسته هستند.

خانه‌های وحشت به طور خاص طراحی شده‌اند که تا افراد در صحنه‌های ترسناک قرار گرفته و در چالش‌های خاصی شرکت کنند. از اثرات این تجربه می‌توان به افزایش ضربان قلب، افزایش ترشح آدرنالین و تجربه حالت‌های مختلف از ترس اشاره کرد. خانه وحشت در واقع یک نمونه از تفریحات مختلف است که برخی افراد برای تجربه هیجانات قوی و ترسناک انتخاب می‌کنند.

این سرگرمی در بسیاری از موارد به‌عنوان یک تجربه تفریحی و پرطرفدار شناخته می‌شود، زیرا افراد به دنیایی متفاوت و مهیج وارد می‌شوند که در زندگی روزمره‌شان تجربه نمی‌کنند. خانه وحشت‌ها ممکن است شامل صحنه‌هایی از جنگل‌های تاریک، خانه‌های قدیمی و ویران، زندان‌های متروکه یا مکان‌هایی با موضوعات مختلف مثل زامبی‌ها، موجودات فضایی، یا قاتلان سریالی باشند.

خانه وحشت با اتاق فرار چه تفاوتی دارد؟

درست است که خانه وحشت و اتاق فرار هر دو از تفریحات مورد علاقه جوانان در سال‌های اخیر هستند اما باید در نظر داشته باشید که این دو با هم تفاوت‌های اساسی دارند. در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

تفاوت در هدف اصلی

در اتاق‌های فرار، تمرکز اصلی بر حل معماها و پازل‌ها است که به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا از تعدادی اتاق‌ تو در تو بگریزند. در اتاق فرار حس کار گروهی، تقویت تفکر استراتژیک و مهارت حل مسئله تقویت می‌شود.

در مقابل، خانه‌های وحشت بیشتر بر روی برانگیختن احساسات شرکت کنندگان مانند ترس و هیجان متمرکز هستند. در این نوع سرگرمی، افراد به محیط‌هایی تاریک و ترسناک وارد می‌شوند که هدف آن‌ها القای ترس و وحشت است.

از طریق استفاده از صحنه‌های ترسناک، افکت‌های ویژه، و سایر عوامل جذاب، خانه وحشت تلاش می‌کند تا حس ترس و هیجان را در شرکت‌کنندگان به وجود آورد و تجربه‌ای فراگیر از ترس و وحشت را ایجاد کند.

تفاوت در ساختار و گیم پلی

اتاق فرار عموما شامل فضایی بسته از اتاق‌های تو در تو هستند که شرکت کنندگان را در مقابل معماهایی مرتبط با سناریو قرار می‌دهند تا مهارت حل مسئله آن‌ها را تقویت کنند. به همین خاطر اتاق‌های فرار عموما دارای محدودیت زمانی هستند که شرکت کنندگان باید در آن زمان تمامی معماها را حل کنند.

در مقابل، خانه وحشت در فضایی باز و دالان مانند انجام می‌شود. این بازی‌ها بیشتر بر اساس استفاده از جلوه‌های ویژه مانند نورپردازی، صدا، افکت‌های ویژه و استفاده از بازیگران زنده تمرکز دارند تا ترس و وحشت را القا کنند.

شرکت‌کنندگان در این نوع بازی‌ها با محیطی واقع‌گرایانه و ترسناک روبرو می‌شوند که با استفاده از عناصر گوناگون ترس و هیجان را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، در خانه وحشت محدودیت زمانی وجود ندارد، و شرکت‌کنندگان می‌توانند به طور آزاد در محیط و تجربة وحشتناک آن کاوش کنند.

تفاوت در تنوع ژانر

اتاق‌های فرار عموما دارای تنوع ژانر گسترده‌ای هستند و برای تمامی سلیقه‌ها پاسخی دارند. اگر شما از ژانر ترسناک خوشتان نیاید، اتاق‌های فراری با ژآنرهای مهیج، رازآلود یا کارآگاهی وجود دارند که بتوانید انتخاب کنید.

در مقابل ژانر خانه‌های وحشت محدودیت دارد و همه‌ی آن‌ها ترسناک هستند. اما نوع ترس آن‌ها با هم متفاوت است. برای مثال برخی از خانه‌های وحشت با زامبی‌های سر و کار دارند، برخی با اجنه و ارواح شیطانی و برخی هم با قاتلین زنجیره‌ای.

این تنوع در سناریو در خانه وحشت، شرکت‌کنندگان را به دنیایی تاریک و مرموز دعوت می‌کند که از جنبه‌های مختلف وحشتناک و ترسناک تجربة متفاوتی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

معرفی بهترین خانه وحشت

تعدادی خانه وحشت در تهران وجود دارد که در ادامه برخی از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

خانه وحشت دروازه جهنم

خانه وحشت ” دروازه جهنم ” اولین خانه وحشت ایران است که توسط مجموعه IranHauntedHouse با همکاری مجموعه EscapeRunner ساخته شده و در منطقه شهرک گلستان تهران واقع شده است. این بازی امتیاز ۹٫۱ از ۱۰ را از کاربران تایم فورفان دریافت کرده است. درجه سختی این بازی ۶ از ۱۰ است. گروه ۴ تا ۱ نفره شما ۴۵ دقیقه در این خانه وحشت خواهد بود.

داستان بازی: خیلیا میگفتن ترسه که باعث شده من دوباره به اون مکان برنگردم، ولی اینطور نبود. من نمیتونستم واسشون تعریف کنم که چی شده، یه اتفاق ماورایی چیزی که تو دنیای آدما قابل درک نیست. اتفاقات عجیبی که فقط و فقط با نابود کردن اینجا از بین میرفت. فکر میکنین میتونم بهتون اعتماد کنم که بیاین و درباره‌ی این موضوع براتون توضیح بدم؟

شاید شما بتونین به من کمک کنین اینجا رو از بین ببریم. ولی یادتون باشه فقط ۴۵ دقیقه زمان داریم وگرنه شما هم به این بلایی که از مرگ هم بدتره دچار میشین. من پیشنهاد نمیکنم به اینجا بیاین چون قطعا آخرش مرگه. اونم نه مرگ معمولی، مرگی که…

لینک رزرو آنلاین خانه وحشت دروازه جهنم

نحوه رزرو خانه وحشت

برای رزرو بهترین خانه وحشت، بهترین کار مراجعه به صفحه‌ی خانه‌ی وحشت در وبسایت تایم فورفان است. در این صفحه شما همه‌ی خانه‌های وحشت موجود را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید از میان آن‌ها، بهترین سناریوی مخصوص خودتان را انتخاب کنید و با مشاهده سانس‌های خالی و پرداخت هزینه، سانس را برای خودتان و دوستانتان رزرو کنید.

همچنین اگر قصد رزرو اتاق فرار در شهرهای مختلف و همچنین رزرو سینما ترس را دارید، بهترین کار مراجعه به وبسایت تایم فورفان است.

امتیاز به این مطلب
یاسمین روحانی

یاسمین روحانی

نظرات