اتاق فرار فروشگاه نحس

10/ 0.8 از 3 رای بد
ژانر: وحشت
difficulty درجه سختی: 8 از 10
players تعداد نفرات: 4 تا 8 نفر
time مدت زمان بازی: 60 دقیقه
price مبلغ بازی: 60,000 36,000 تومان برای هر نفر
provider ارائه دهنده: JokerEscape
address آدرس:
تهران, سعادت آباد
ميدان كتاب ضلع شمال شرقی جنب داروخانه دکتر رستمی پ 159 زنگ 5 طبقه 4 .

درباره بازی

اتاق فرار "کینه آنابل" (Annabelle's Hatred) دومین بازی از مجموعه "جوکر" (Joker) هست که تو منطقه سعادت آباد تهران طراحی و اجرا شده.

پیش درآمد بد
طراحی دکور بد
فضاسازی بد
طراحی معما بد
سرگرمی بد
برخورد پرسنل بد

داستان بازی اتاق فرار فروشگاه نحس از این قراره که

شما و دوستاتون تصمیم میگیرین به یه مسافرت چند روزه برین

تو حین مسافرت در جاده به یه فرشگاه لباس میرسین

وقتی که برای خرید وارد فروشگاه شدین متوجه قتل اشخاص و متروکه بودن و حضور 3 قاتل خطرناک ( قاتل ها؛ صاحبان فروشگاه که دارای مشکلات روانی و دیوانگی هستن ) میشید

در حال فرار و خروج ، تموم درها به روتون بسته میشه

شما و دوستاتون 60 دقیقه وقت دارید که با توجه به معما و سرنخ هایی که داخل فروشگاه هست از اونجا فرار کنید

در غیر این صورت توسط قاتل ها تو مرحله اول کشته میشید و در مرحله دوم تیکه تیکه....!

ادامه مطلب...

نقد تخصصی اتاق فرار

نقد و بررسی بازی "فروشگاه نحس" ارائه شده از مجموعه JokerEscape در ژانر ترس و دلهره.

این بازی سابقاً با نام "کینه آنابل" عرضه شده بود که به دلیل کیفیت خیلی پایین، اتاق اپدیت شده و کلیت بازی تغییر کرد.
اتاق "فروشگاه نحس" در یک ساختمان اداری واقع در میدان کتاب اجرا میشه که پیدا کردن جای پارک در اون منطقه از سخت ترین کارهای ممکنه البته شاید شب شرایط هموار تر باشه اما به طور کلی جای پارک خیلی سخت گیر میاد و تاکسی های اینترنتی بهترین راه رسیدن به "فروشگاه نحس" هستند.
مجموعه "جوکراسکیپ" اتاق انتظار مناسبی رو برای تیم ها تدارک دیدند که در صورت شروع نشدن سانس میتونید اونجا به انتظار بشینید و توضیحات بازی هم در همون اتاق به بازیکن داده میشه.

سناریو و ایده بازی:
ایده بازی مستقیماً اقتباس نشده ولی ایده بکری هم نیست و تو خیلی از اتاق های دیگه مدل های مختلف قاتل دیوانه ای که با طعمه هاش بازی ای رو انجام میده میبینیم که مقداری لوث شده.
سناریوی بازی با سناریوی مکتوب داخل سایت خیلی متفاوته و خیلی رضایت بخش تره اما باز هم توضیحی راجع به عقبه ی ذهنی این قاتل ها و دلیل انتخاب یک فروشگاه برای به دام انداختن و بازی کردن با طعمه هاشون به بازیکن ارائه نمیده و مقدار زیادی از سوالات بازیکن بی جواب میمونه که با بازنویسی سناریو طراحای دوست‌داشتنی مجموعه "جوکر اسکیپ" میتونن این ایرادات رو برطرف کنند.

دکوراسیون و قفل ها:
دکور فضای اول بازی همونطور که میشه حدس زد یک فروشگاه که به صورت کلی شباهت به لباس فروشی داره اما فروشگاه خیر چرا که همه میدونیم فروشگاه اندازه ش و اتمسفرش چگونه ست ولی فضای اول بازی "فروشگاه نحس" صرفا برای شما یک مغازه رو تداعی میکنه و وسایل غیر مرتبطی مثل میز تلفن یا دسته سگا هم در فضای اولتون هست.
آخرین فضای بازی هم شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاد و افرادی که وسواس بهداشتی دارن رو ممکنه خیلی اذیت کنه البته حس طبیعی بودن بازی رو خیلی بالا میبره و باعث میشه این اتاق صرفاً سلیقه ای باشه.
قفل ها اکثراً کامپیوتری هستند و قفل خاصی تو بازی نیست البته قفلی در بازی وجود داره که دو بار باید باهاش کار کنید ولی در کل قفل مشکل سازی در بازی نیست.

بازی اصلی:
بازی با محدودیت بصری آغاز میشه و کوچکترین توضیحی راجع به اینکه چرا چشم بند به بازیکن خورده و چه کسی این چشم بند رو به صورت شما زده به بازیکن داده نمیشه.
اولین معما باید در تاریکی مطلق حل بشه و تنها نور تمام فضا نور مانیتوره.
معماها تماماً از یک نوع هستند (یافتن و دقت کردن) و هیچ تنوعی در معماها نیست؛ ایراد خاص یا مشکلی اما در روند معمایی وجود نداره و معمای غیر استانداردی در بازی نیست اما تکرار مدل معمایی ممکنه بازیکن رو اذیت کنه.
ترس بازی به دلیل اینکه در سناریو ذکر میشه که قاتل دوست داره با طعمه هاش بازی روانی بکنه منطقی به نظر میاد اما ممکنه تکراری بودن و یه شکل بودن نوع ترس باعث بشه رفته رفته افکت های ترس زیاد اثر نکنه و اذیت بشید البته کارکتر فوق‌العاده چابک این بازی دست طراحا رو برای افکت دادن خیلی باز میکنه.
دو رکن اساسی این بازی (ترس و معما) ایرادات زیادی دارن و با اینکه این ایرادها غیر قابل حل نیستن ولی تا وقتی که فکری به حال این مشکلات نشه، "فروشگاه نحس" یک بازی رده B به حساب میاد.
تناسب تم و معماها هم خوبه ولی منطق بازی جاهایی اونقدر ضعیفه که ما توی این فروشگاه با آنابل مواجه میشیم، (البته نوید تغییر این افکت ترس رو به ما دادند.) یا باید پازل جوکر رو حل کنیم (اسم مجموعه جوکره و کوچکترین ارتباطی با بازی نداره).
افکت های صوتی ترکیبی از صدای های طبیعی و موسیقی هستند نورپردازی هم روتین ولی بدون ایراد اجرا شده.
بازی دو نوع هینت داره، یکی مکتوب و از طریق مانیتور (فقط در فضای اول) و دیگری عجین شده با افکت ترس که واقعاً قابل تحسینه.
زمان بازی 60-90 دقیقه است که این انعطاف در زمان واقعا کار فوق‌العاده ایه و دیگر خوبی این مجموعه ست؛ روند کلی بازی هم مشکل خاصی نداره ولی اونقدر هم روان نیست و ممکنه خیلی ها رو سردرگم کنه که هدف بعدی در بازی چیه.
در تمامی اتاق ها خروج اضطراری طراحی شده که باید آفرین گفت به تیم "جوکر اسکیپ" بابت رعایت کردن این معیار جهانی بازی اتاق فرار.

جمع بندی نهایی:
مجموعه دوست داشتنی "جوکر اسکیپ" یکبار نشون داده که جرأت پذیرفتن اشتباهات خود رو داره و به دنبال پیشرفته، پس میشه به "دیباگ" شدن کامل این بازی امیدوار بود.
اتاق "فروشگاه نحس" بازی ایه که بیشتر میتونه برای تیم های تازه کار مفید باشه.
تعداد 4-7 نفر میتونه تعداد خوبی برای تجربه بازی "فروشگاه نحس" باشه.
به "فروشگاه نحس" برید و خرید خوبی داشته باشید.
ادامه مطلب...

نظرات

3 نظر ثبت شده

امتیازات ثبت شده

پیش درآمد بد
طراحی دکور متوسط
فضاسازی متوسط
طراحی معما خوب
سرگرمی متوسط
برخورد پرسنل متوسط

حسين

17 آذر 1398

سلام و خسته نباشید
این بازی هیچ ربطی به بازی آنابل ندارد و صرفا یک اسم است از نظر ترس مناسب ولی از نظر داستان و دکور به شدت کلیشه ای و عادی بود روی معماها نیز زیاد کار نشده بود و فکر کنم نیم ساعت برای بازی تایم مناسب تری باشد

امتیازات ثبت شده

پیش درآمد بد
طراحی دکور بد
فضاسازی بد
طراحی معما بد
سرگرمی بد
برخورد پرسنل متوسط

ZoomCover

16 آذر 1398

شاید کلمه افتضاح برای 5 دقیقه اول باشه
بعد از اون ، فراتر از افتضاح میشه
یعنی حاضر بودم پولمو آتیش بزنم یا بندازم دستشویی روش سیفون بکشم ولی این اتاق نرم
اصلا توصیه نمیشه
اصلااااااااااااااااااااااااااااااا

امتیازات ثبت شده

پیش درآمد بد
طراحی دکور بد
فضاسازی بد
طراحی معما بد
سرگرمی بد
برخورد پرسنل بد

نرگس

07 دی 1398

حتی بعد از اپدیت هم واقعا ضعیف کار کردن

شاید این موارد را نیز بپسندید