نقد و بررسی بازی "حجله" ارائه شده از مجموعه "youna escape" در ژانر وحشت.
روستایی که شما ورثه عزیز در پیگیری ارث و میراث خود در جستجوی اون هستین، در دهکده المپیک قرار گرفته و در کوچه های اطراف این روستا با اندکی گشت و گذار می توانید جای پارک پیدا کنید، راستی اگر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنید رسیدن به این روستا براتون دشوار نخواهد بود.
وقتی وارد ساختمان یونا میشید چند نکته قطعا نظر شما رو هم جلب می کنه : تمیز بودن فضا و رعایت نکات بهداشتی، اتاق انتظار بشدت مرتب و بزرگ به همراه سرویس یهداشتی تمیز و پرسنل مودب مجموعه که از نوع رفتارشون متوجه میشید که قراره زمان فوق العاده ای رو توی این مجموعه سپری کنین.
_____
ایده و سناریو :
ایده این بازی کاملا نشئت گرفته از اعتقادات و خرافات مردمان روستائی قدیمی است که در این سناریو به واقعیت تبدیل شده.
ایده استفاده از اجنه، افراد تسخیر شده و جن زده ایده ی جدیدی نیست ولی مجموعه یونا با استفاده از المان های مناسب و دکور های متفاوت، موسیقی مرتبط، نور پردازی فوق العاده و دقت کامل به جزئیات این امکان رو برای مخاطب فراهم ساخته که در طی ساعاتی که در این مجموعه هستید خود را در یک روستای قدیمی با احساساتی واقعی تصور کنید.
________
دکوراسیون و قفل ها :
دکوراسیون و فضا سازی حجله به قدری جذاب و چشم نواز هست که از زمان روشن شدن چراغ ها و آغاز بازی چند لحظه ای در بهت فرو می روید و هر چقدر در مراحل بازی جلو می روید این فضا سازی بیشتر برایتان جذاب و چشم نواز میشود.
درون بازی قفل جدیدی که تا بحال به چشمتان نخورده باشد وجود ندارد ولی استفاده از تکنیک های مختلف در ساختن قفل های مکانیکی قطعا برای شما نیز جذاب خواهد بود.
لازم به ذکر هست که حتی قفل های قدیمی سه رقمی، چهار رقمی و ... متناسب با فضا سازی روستا انتخاب شده اند.
______
بازی اصلی:
بازی با محدویت بصری آغاز میشود و در همان ابتدا هم تئاتری فوق العاده، جذاب و باور پذیر انتظار شما را می کشد.
اگر قبل از شروع بازی سناریو را با دقت مطالعه نکرده باشید در طول روند بازی متوجه داستان جذاب این روستا می شوید.
شیوه طراحی معما در این فضا قابل تحسین است، تمامی معما ها روان، متناسب با میزان ترس بازی و کاملا خلاقانه می باشد و اگر میان بازی در داخل فضا به تمامی نکات دقت کنید، برای حل هیچ معمایی دچار مشکل نخواهید شد.
اکت های تئاتری از نکات منحصر به فرد حجله است که باور پذیری متناسبی برای غرق شدن شما درون داستان
ایجاد می کند.
میزان اکت های ترس منطقی است و حال و هوای یک روستای خالی از سکنه را به خوبی القا می کند.
درب خروج اظطراری برای این بازی در نظر گرفته نشده است.
_____
جمع بندی
حجله یک بازی کامل و بشدت لذت بخش است و در لحظه به لحظه این تجربه شما دچار شگفتی می شوید.
این اتاق به افراد با تجربه ی کم تا خیلی زیاد توصیه می شود.
تعداد نفرات مناسب برای این اتاق ۴ تا ۸ نفر است (و ما توصیه میکنیم با تعداد ۴ تا ۶ نفر به بازی بپردازید)
با عرض خسته نباشید به مجموعه "یونا"، حجله رو امتحان کنید و یادتون باشه قبل از اذان صبح باید سر از ماجرای این روستای مخوف در بیارید.
نظراتمشاهده 1435 نظر
اولویت نمایش، با نظرات بروز تره!
×اشکان خیابانی
23 خرداد 1405
واقعا جدی میگم من خودم اتاق فرار های زیادی رفتم ولی اتاق فرار حجله بهترین بود و یه تجربه فوقالعاده برام به جا گذاشت . هر چقدر از رفتار پرسنل بگم کم گفتم ادمای مشتی واقعا . اگر میخواهید برید خیلی جای خفنیه امکان نداره پشیمون برگردید . امید وارم حتما برید و عشق کنید .
واقعا جدی میگم من خودم اتاق فرار های زیادی رفتم ولی اتاق فرار حجله بهترین بود و یه تجربه فوقالعاده برام به جا گذاشت . هر چقدر از رفتار پرسنل بگم کم گفتم ادمای مشتی واقعا . اگر میخواهید برید خیلی جای خفنیه امکان نداره پشیمون برگردید . امید وارم حتما برید و عشق کنید .
واقعا جدی میگم من خودم اتاق فرار های زیادی رفتم ولی اتاق فرار حجله بهترین بود و یه تجربه فوقالعاده برام به جا گذاشت . هر چقدر از رفتار پرسنل بگم کم گفتم ادمای مشتی واقعا . اگر میخواهید برید خیلی جای خفنیه امکان نداره پشیمون برگردید . امید وارم حتما برید و عشق کنید .
آیا این دیدگاه مفید بود؟
علی شایان
22 خرداد 1405
برخورد پرسنل عالی بود اول که رفتیم خیلی خودمونی بودن و عالی کلی خندیدیم پرسنل عالی درجه یک محشر بودن اتاق بازی خیلی خوب بودفضا و دکور رو خیلی زیبا و ثشنگ ساخته بودن همه چی محشر و درجه یک بود اکتور ها عالی بودن در کل اتاق فرار محشری بود هم پرسنل عالی هم فضای بازی عالی هم اکت ها عالی هم اکتور ها عالی واقعا بهترین اتاق فراری بود که تا حالا رفته بودم درجه یک بود دمتون گرم خسته نباشید عالی بودید پر قدرت ادامه بدید
برخورد پرسنل عالی بود اول که رفتیم خیلی خودمونی بودن و عالی کلی خندیدیم پرسنل عالی درجه یک محشر بودن اتاق بازی خیلی خوب بودفضا و دکور رو خیلی زیبا و ثشنگ ساخته بودن همه چی محشر و درجه یک بود اکتور ها عالی بودن در کل اتاق فرار محشری بود هم پرسنل عالی هم فضای بازی عالی هم اکت ها عالی هم اکتور ها عالی واقعا بهترین اتاق فراری بود که تا حالا رفته بودم درجه یک بود دمتون گرم خسته نباشید عالی بودید پر قدرت ادامه بدید
برخورد پرسنل عالی بود اول که رفتیم خیلی خودمونی بودن و عالی کلی خندیدیم پرسنل عالی درجه یک محشر بودن اتاق بازی خیلی خوب بودفضا و دکور رو خیلی زیبا و ثشنگ ساخته بودن همه چی محشر و درجه یک بود اکتور ها عالی بودن در کل اتاق فرار محشری بود هم پرسنل عالی هم فضای بازی عالی هم اکت ها عالی هم اکتور ها عالی واقعا بهترین اتاق فراری بود که تا حالا رفته بودم درجه یک بود دمتون گرم خسته نباشید عالی بودید پر قدرت ادامه بدید
آیا این دیدگاه مفید بود؟
مهران فرخی
15 خرداد 1405
سلام برخورد پرسنل خیلی گرم و خوب بود و کلی باهم دیگه خندیدیم. از خود بازی هم بخوام بگم نحوهی هینت دادن ها و بک ها خیلی خلاقانه بود. بازی چند فاز داره که باعث میشه هرکسی با هر سلیقه ای از بازی خوشش بیاد. بازی خیلی بدو بدو داره بخاطر همین کفش و لباس راحت بپوشید.
سلام برخورد پرسنل خیلی گرم و خوب بود و کلی باهم دیگه خندیدیم. از خود بازی هم بخوام بگم نحوهی هینت دادن ها و بک ها خیلی خلاقانه بود. بازی چند فاز داره که باعث میشه هرکسی با هر سلیقه ای از بازی خوشش بیاد. بازی خیلی بدو بدو داره بخاطر همین کفش و لباس راحت بپوشید.
سلام برخورد پرسنل خیلی گرم و خوب بود و کلی باهم دیگه خندیدیم. از خود بازی هم بخوام بگم نحوهی هینت دادن ها و بک ها خیلی خلاقانه بود. بازی چند فاز داره که باعث میشه هرکسی با هر سلیقه ای از بازی خوشش بیاد. بازی خیلی بدو بدو داره بخاطر همین کفش و لباس راحت بپوشید.
آیا این دیدگاه مفید بود؟
ابولفضل
11 خرداد 1405
با سلام و عرض ادب اگر میخواید پولتو دور بریزید برید اتاق فرار حجله اگر تایم فور فان سطح این گیمو پلاتینیو زده شاید بدلیل معماهاش باشه ولی از نظر اکت و تعداد اکتور و برخورد پرسنل میتونه سطح قرمز داشته باشه)شاید سطح قرمز هم براش زیاد باشه ما مدتی پیش با بچه ها رفتبم که هیچ کس راضی نبوددد و پرسنل خیلی گستاخ بودن وقتی اعتراض کردیم.
با سلام و عرض ادب اگر میخواید پولتو دور بریزید برید اتاق فرار حجله اگر تایم فور فان سطح این گیمو پلاتینیو زده شاید بدلیل معماهاش باشه ولی از نظر اکت و تعداد اکتور و برخورد پرسنل میتونه سطح قرمز داشته باشه)شاید سطح قرمز هم براش زیاد باشه ما مدتی پیش با بچه ها رفتبم که هیچ کس راضی نبوددد و پرسنل خیلی گستاخ بودن وقتی اعتراض کردیم.
با سلام و عرض ادب اگر میخواید پولتو دور بریزید برید اتاق فرار حجله اگر تایم فور فان سطح این گیمو پلاتینیو زده شاید بدلیل معماهاش باشه ولی از نظر اکت و تعداد اکتور و برخورد پرسنل میتونه سطح قرمز داشته باشه)شاید سطح قرمز هم براش زیاد باشه ما مدتی پیش با بچه ها رفتبم که هیچ کس راضی نبوددد و پرسنل خیلی گستاخ بودن وقتی اعتراض کردیم.
آیا این دیدگاه مفید بود؟
سینا علایی
09 خرداد 1405
با درود، فضای بازی بسیار عالی و مهیج بودش و کاملا با سناریو همخونی داشت و از زمان ورود به بازی وارد جو خفن بازی میشید اکتور ها فوق العاده عمل کردن و اکت های به موقع واقعا ترسناک میزدن که قشنگ اون جیغ رو بکشی، برخورد پرسنل بسیار بسیار عالی ممنون از تیم خوب و خفن حجله حتما حتما این بازی رو بهتون پیشنهاد میکنم و اصلا از دستش ندید.
با درود، فضای بازی بسیار عالی و مهیج بودش و کاملا با سناریو همخونی داشت و از زمان ورود به بازی وارد جو خفن بازی میشید اکتور ها فوق العاده عمل کردن و اکت های به موقع واقعا ترسناک میزدن که قشنگ اون جیغ رو بکشی، برخورد پرسنل بسیار بسیار عالی ممنون از تیم خوب و خفن حجله حتما حتما این بازی رو بهتون پیشنهاد میکنم و اصلا از دستش ندید.
با درود، فضای بازی بسیار عالی و مهیج بودش و کاملا با سناریو همخونی داشت و از زمان ورود به بازی وارد جو خفن بازی میشید اکتور ها فوق العاده عمل کردن و اکت های به موقع واقعا ترسناک میزدن که قشنگ اون جیغ رو بکشی، برخورد پرسنل بسیار بسیار عالی ممنون از تیم خوب و خفن حجله حتما حتما این بازی رو بهتون پیشنهاد میکنم و اصلا از دستش ندید.
آیا این دیدگاه مفید بود؟
روژان درویش
09 خرداد 1405
برخورد پرسنل بی نظیررر بود . ما با خوندن کامنتای بد راجب پرسنل خیلی بد بین شدیم بهشون ولی واقعا ماه بودن بهترین بوددن جوری که احساس میکردیم چند ساله میشناسیمشون و صمیمی هستیم فضای بازی یکم خاکی هست ترجیحا لباس مناسب داشته باشید ترس بازی و خصوصا هیجان بازی واقعا جالب و قوی بود
برخورد پرسنل بی نظیررر بود . ما با خوندن کامنتای بد راجب پرسنل خیلی بد بین شدیم بهشون ولی واقعا ماه بودن بهترین بوددن جوری که احساس میکردیم چند ساله میشناسیمشون و صمیمی هستیم فضای بازی یکم خاکی هست ترجیحا لباس مناسب داشته باشید ترس بازی و خصوصا هیجان بازی واقعا جالب و قوی بود
برخورد پرسنل بی نظیررر بود . ما با خوندن کامنتای بد راجب پرسنل خیلی بد بین شدیم بهشون ولی واقعا ماه بودن بهترین بوددن جوری که احساس میکردیم چند ساله میشناسیمشون و صمیمی هستیم فضای بازی یکم خاکی هست ترجیحا لباس مناسب داشته باشید ترس بازی و خصوصا هیجان بازی واقعا جالب و قوی بود
آیا این دیدگاه مفید بود؟
ارش
09 خرداد 1405
واقعا همه چی عالی و خوب بود برخورد پرسنل به شدت خوب بود و هیجان و ترس بازی واقعا بالا بود واقعا دم همتون گرم و خسته نباشید بهتون❤️
واقعا همه چی عالی و خوب بود برخورد پرسنل به شدت خوب بود و هیجان و ترس بازی واقعا بالا بود واقعا دم همتون گرم و خسته نباشید بهتون❤️
واقعا همه چی عالی و خوب بود برخورد پرسنل به شدت خوب بود و هیجان و ترس بازی واقعا بالا بود واقعا دم همتون گرم و خسته نباشید بهتون❤️
آیا این دیدگاه مفید بود؟
رایان
06 خرداد 1405
فضاسازی فوق العاده، موسیقی ها محشر، بازی کاراکترها باور پذیر، معماها مرتبط و قابل حل. در کل بازی خیلی خوبی بود و کلی خوش گذشت بهمون. فقط چون تم بازی روستاییه، لباسهای مورد علاقه تون رو نپوشید 😁
فضاسازی فوق العاده، موسیقی ها محشر، بازی کاراکترها باور پذیر، معماها مرتبط و قابل حل. در کل بازی خیلی خوبی بود و کلی خوش گذشت بهمون. فقط چون تم بازی روستاییه، لباسهای مورد علاقه تون رو نپوشید 😁
فضاسازی فوق العاده، موسیقی ها محشر، بازی کاراکترها باور پذیر، معماها مرتبط و قابل حل. در کل بازی خیلی خوبی بود و کلی خوش گذشت بهمون. فقط چون تم بازی روستاییه، لباسهای مورد علاقه تون رو نپوشید 😁
آیا این دیدگاه مفید بود؟
هستی نادری
16 خرداد 1405
اتاق فرار خیلی خوبی بود خیلی خوش گذشت هم رفتار پرسنل خیلی خوب بود هم معما ها و داستان بازی که اصلا بینظیر بود
اتاق فرار خیلی خوبی بود خیلی خوش گذشت هم رفتار پرسنل خیلی خوب بود هم معما ها و داستان بازی که اصلا بینظیر بود
اتاق فرار خیلی خوبی بود خیلی خوش گذشت هم رفتار پرسنل خیلی خوب بود هم معما ها و داستان بازی که اصلا بینظیر بود
آیا این دیدگاه مفید بود؟
صنم سیدرضوی
09 خرداد 1405
بسیار تجربه فوق العاده ای بود! و همچنین ممنون از پرسنل بابت این اتاق فرار عالی و رفتار محترمانشون😍🙏
بسیار تجربه فوق العاده ای بود! و همچنین ممنون از پرسنل بابت این اتاق فرار عالی و رفتار محترمانشون😍🙏
بسیار تجربه فوق العاده ای بود! و همچنین ممنون از پرسنل بابت این اتاق فرار عالی و رفتار محترمانشون😍🙏
آیا این دیدگاه مفید بود؟
علی شهیدی
23 خرداد 1405
بنظرم از ۱۰ من بهش ۵ میدم اونایی که کلی اولین بارشون هست خوبه .
بنظرم از ۱۰ من بهش ۵ میدم اونایی که کلی اولین بارشون هست خوبه .
بنظرم از ۱۰ من بهش ۵ میدم اونایی که کلی اولین بارشون هست خوبه .
آیا این دیدگاه مفید بود؟
امیر محمدی
08 خرداد 1405
دکور خوب بود ولی برخورد خیلی بد بود اکتور ها بد نبودن
دکور خوب بود ولی برخورد خیلی بد بود اکتور ها بد نبودن
دکور خوب بود ولی برخورد خیلی بد بود اکتور ها بد نبودن
آیا این دیدگاه مفید بود؟
احمدی
06 خرداد 1405
همه چی عالی به شدت پیشنهاد میکنم امتحان کنید
همه چی عالی به شدت پیشنهاد میکنم امتحان کنید
همه چی عالی به شدت پیشنهاد میکنم امتحان کنید
آیا این دیدگاه مفید بود؟
نیلوفر
04 خرداد 1405
ما تولد داشتیم عالی بود فضا واقعا ترسناک بود
ما تولد داشتیم عالی بود فضا واقعا ترسناک بود
ما تولد داشتیم عالی بود فضا واقعا ترسناک بود
آیا این دیدگاه مفید بود؟
فاطمه
15 خرداد 1405
بهترین اتاق فراری بود که تا الان رفتم😍
بهترین اتاق فراری بود که تا الان رفتم😍
بهترین اتاق فراری بود که تا الان رفتم😍
آیا این دیدگاه مفید بود؟
صبارستمی
25 خرداد 1405
فوق العاده با وجود اینکه ترسیدیم🫨
فوق العاده با وجود اینکه ترسیدیم🫨
فوق العاده با وجود اینکه ترسیدیم🫨
آیا این دیدگاه مفید بود؟
سارا
16 خرداد 1405
باحال بود کلی خوش گذشت
باحال بود کلی خوش گذشت
باحال بود کلی خوش گذشت
آیا این دیدگاه مفید بود؟
میلاد بابایی
17 خرداد 1405
عالی وری گووودد
عالی وری گووودد
عالی وری گووودد
آیا این دیدگاه مفید بود؟
عماد نوری
29 اردیبهشت 1405
سلام خدمت دوستان عزیز واقعا اتاق فرار بشدت خوبی بود و یه تشکر ویژه از عوامل و کادر و اکتور های بازی دارم بشدت محترم بشدت خوش رو و عالی بودن لذت بردیم.
سلام خدمت دوستان عزیز واقعا اتاق فرار بشدت خوبی بود و یه تشکر ویژه از عوامل و کادر و اکتور های بازی دارم بشدت محترم بشدت خوش رو و عالی بودن لذت بردیم.
سلام خدمت دوستان عزیز واقعا اتاق فرار بشدت خوبی بود و یه تشکر ویژه از عوامل و کادر و اکتور های بازی دارم بشدت محترم بشدت خوش رو و عالی بودن لذت بردیم.
آیا این دیدگاه مفید بود؟
حسین خالقی
17 اردیبهشت 1405
میتونم بگم یکی از ترسناک ترین ها بود که رفتیم ، رفتار پرسنل عالی ، اکتر ها بشدت عالی و زحمت کش ، سناریو عالی جوری که داخل بازی قشنگ وارد داستان میشید، ممنون از زحمتتون (جوری ترسناک بود که وسط بازی انصراف دادیم اما اکتر ها زحمت کشیدن کمتر ترسوندن که ادامه بازی رو بریم )، چند تا بک هم داره که بازی رو جذاب تر کرده بود
میتونم بگم یکی از ترسناک ترین ها بود که رفتیم ، رفتار پرسنل عالی ، اکتر ها بشدت عالی و زحمت کش ، سناریو عالی جوری که داخل بازی قشنگ وارد داستان میشید، ممنون از زحمتتون (جوری ترسناک بود که وسط بازی انصراف دادیم اما اکتر ها زحمت کشیدن کمتر ترسوندن که ادامه بازی رو بریم )، چند تا بک هم داره که بازی رو جذاب تر کرده بود
میتونم بگم یکی از ترسناک ترین ها بود که رفتیم ، رفتار پرسنل عالی ، اکتر ها بشدت عالی و زحمت کش ، سناریو عالی جوری که داخل بازی قشنگ وارد داستان میشید، ممنون از زحمتتون (جوری ترسناک بود که وسط بازی انصراف دادیم اما اکتر ها زحمت کشیدن کمتر ترسوندن که ادامه بازی رو بریم )، چند تا بک هم داره که بازی رو جذاب تر کرده بود
آیا این دیدگاه مفید بود؟
...
شما هم نظر خود را بنویسید
نظر شما پس تایید توسط سایت در لیست نظرات نمایش داده خواهد شد