شب مافیا

میرداماد

یک تجربه فراموش نشدنی، برای اولین بار در ایران

خلاصه سناریوی میرداماد

مدتیست در شهر شما افراد و گروههای مافیایی وارد عمل شده اند. گسترش فعالیت های این باندها به جایی رسیده که عده ای از آنها به مناصب بالایی هم دست پیدا کرده اند. تمام شما اهالی شهر گرد هم می آیید تا با رایزنی و مذاکره بتوانید افراد باند مافیا را از بین بقیه شهروندان شناسایی کنید و آنها را از شهر خارج کنید تا سلامت را به شهر بازگردانید.

آدرس: میرداماد٬ رودبار شرقی شمالی٬ پلاک ۵۷
تماس جهت رزرو: 021 9130 3637
تعداد بازیکنان: از 10 تا 10 نفر
* توجه داشته باشید که مسئولیت تیم سازی با تایم‌فورفان می باشد٬ و شما می توانید تنهایی یا با چند نفر از دوستان خود اقدام به رزرو کنید٬ تا تایم‌فورفان مابقی تیم را آماده کند.

تیزر بازی

جهت مشاوره و رزرو سانس با ما در تماس باشید:
انتخاب تاریخ مدنظر
انتخاب سانس مدنظر
برای مشاهده سانس‌های موجود یک تاریخ را انتخاب کنید :)
تعداد نفرات تیم شما

برای انتخاب تعداد نفرات، تاریخ و سانس مورد نظر را انتخاب کنید :)

اطلاعات سرگروه جهت هماهنگی
با انتخاب گزینه پرداخت، شما تمامی شرایط و قوانین را پذیرفته‌اید.
برخی نقش‌های سناریو
شب مافیا چیست؟
شب مافیا چیست؟

بازی مافیا، بازی فوق العاده جذابی بوده،  به ویژه زمانیکه دور هم جمع شده‌اید و نمی‌دانید که چگونه خود را سرگرم کنید. بازی مافیا در جمع دوستانه بسیار لذت بخش بوده و می‌تواند شما را از مشغله‌های روزمره برای ساعت‌ها دور کند.

مافیا بازی پرطرفداری بوده که حتی اخیرا ایوندهایی به نام بازی مافیا در مکان‌های مختلفی مانند کافی شاپ‌ها برگزار می‌شود و جوانان در کنار هم جمع شده و این بازی فوق العاده جذاب را انجام می‌دهند.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به آموزش صفر تا صد این بازی در این مقاله بپردازیم، تا زمانیکه تصمیم گرفتید که این بازی را انجام دهید، با اصول  و قوانین آن به خوبی آشنا باشید.

تعداد بازیکانان این بازی حداقل باید ۱۰ نفر باشند. هر بازیکن در این بازی دارای یک نقش بوده و باید سعی کند تا نقش خود را لو ندهد و دیگران متوجه نقش او نشوند.

قبل از اینکه بخواهیم نحوه بازی مافیا را به طور کامل توضیح دهیم، ابتدا تاریخچه این بازی را برایتان توضیح خواهیم داد.

تاریخچه مافیا

این بازی برای نخستین بار توسط یک دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو (دیمیتری دیویدف) به عنوان یک تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. سپس این بازی در آمریکا و اروپا از دهه ۹۰ رواج پیدا کرد و امروزه بسیار از افراد در سراسر جهان این بازی را انجام می‌دهند.

اما نحوه انجام بازی مافیا چگونه است؟

همانطور که گفته شد در بازی مافیا افراد دارای نقش‌های مختلفی هستند. ابتدا بگوییم که در این بازی بازیکنان به دو دسته شهروند و مافیا تقسیم می‌شوند.

تلاش شهروندان بر این است که شهر برنده میدان باشد، اما قدرت مافیا بسیار بیشتر از شهر است. زیرا مافیا همدیگر را می‌شناسند و در طول بازی تلاش می‌کنند تا شهروندان متوجه مافیا بودن آنها نشوند و گرنه از بازی توسط شهروندان حذف خواهند شد.

همچنین در هر شب از بازی، مافیا تلاش می‌کند تا یک نفر از شهر را ترور کند، تا بازی به نفع مافیا تمام شود.

اما به غیر از نقش‌هایی که شهروندان و مافیای شهر بر عهده دارند، خدا هست.

خدا چه کسی هست؟

وظیفه اصلی خدا پیش بردن بازی است. زمانیکه همه بازیکنان در شب چشم‌های خود را می‌بندند، خدا بیدار است و به ترتیب تک تک بازیکنان را صدا زده و آنها را بیدار می‌کند و سوالاتی را از آنها می‌پرسد. به طور مثال از مافیا می‌پرسد که امشب چه کسی را می‌خواهند بکشند؟ یا از دکتر شهر می‌پرسند که چه کسی را می‌خواهد نجات دهد؟ یا از کاراگاه شهر می‌پرسد که می‌خواهد نقش کدام بازیکن را بداند؟

خدا بدون طرفداری از مافیا یا شهر باید بازی را در شب‌های مختلف دنبال، داوری و تصمیم گیری کند.